Günlük: Como (Como Gezi Rehberi)

Merhabalar sevgili coologger okurları. Bugün sizlerle yeni bir yazı dizisine de başlamış olacağız: Günlük! Günlük’te günübirlik ziyaret ettiğimiz yerleri “Şuraya gidin, burada kalın, mutlaka şunları da yapmadan gelmeyin!” gibi söylemlerden uzak, gayet rahat ve zevkli bir şekilde işlemeye çalışacağız. Como’ya nasıl geldik derseniz de şu linklerde bulunan (1, 2) yazılarımızı okuyabilirsiniz. Hazırsanız başlayalım.

GÜNLÜK: COMO

Sevgili günlük, bugün Modena’ya gidip Ferrari süremeyeceğimizi öğrendiğimden beri ağlıyorum… Şaka şaka. Evet Modena’ya gidemeyeceğimiz doğru ama onun yerine Como’ya gidiyoruz! Belki Cooloney’i görürüz diye 😉 Como’yu ilk Ocean’s Twelve’de görmüştüm. Ondan beri de merak ediyordum. O yüzden sevgili ev arkadaşım Rico’ya söyleyip trene atlayıp Como’ya vardık Milano’dan! Tam olarak hatırlayamasam da bilet için 4-5 euro arasında bir bedel ödemiştik kişi başı. Tren yolculuğu yaklaşık 1,5 saat sürdü. Trenden indik kapalı bir hava vardı. Etrafta çok fazla turist yoktu. İndiğimiz durak son durak olmasına rağmen çok şaşalı bir yapıya sahip değildi, sıradandı. Belki de Como’nun doğallığına ve yapısına bu istasyonda kendisini kaptırmıştı. Şehirde dolaşmaya başlarken tabii ki de ilk önce gölü görmeliydim! Adı üzerinde Como Gölü! Ne zenginlerin evlerinin burada olduğu söylenen bir yerdi Como Gölü ve görmesem olmazdı! Size şunu söyleyeceğim ilk kez gördüğüm zaman aman tanrım ne de muhteşem bir göl demedim fakat şehrin içinde dolaşmaya başladıkça gölün değerini de anlamaya başladım. Bence bir yere anlam veren şey yaşanmışlıklardır. Evet biliyoruz Como’nun başına diğer şehirler gibi çok fazla bela gelmedi ama gölün de etkisiyle farklı bir havası olduğu kesindi! Como Lago’dan inip göle doğru indiğinizde karşımızda ilk gördüğümüz yer Life Electric heykeliydi, anıtıydı… Önce buraya gittik. Buraya giderken de tabi soldan ortaya doğru bir şekil çizmemiz gerekiyordu. Yani önce şehir merkezine gittik istemsizce. Buralardaki eserleri inceledik. Ben fotoğraf çekinirken kostümüyle zorla kadraja giren bir satıcı bizden kadrajda olduğu için para istedi. Bizde zorla girdiğini söyleyerek tartıştık. En son f yu’lar havada uçuşarak dağıldık. Dolaşırken şehrin içerisinde şunu fark ettim. Ben burada yaşayabilirdim. Göl manzarası çok da umrumda değildi açıkçası ama şehrin verdiği huzur ve rahatlık inanılmazdı! En azından mimari vardı şehirde! İşime Vespa ile ya da 500’üme binerek gidebilirdim. Gerçekten aradığım hayat burada olabilirdi ama sonuçta başka bir yaşamım daha vardı ve burası benim için sadece bir hayalden ibaretti. Bunu çok sevdiğiniz bir ünlüyle tanışıp, onunla sohbet ettikten sonra kendi yollarınıza gitmeniz gibi düşünebilirsiniz. Evet belki de bu hayatınızda bir daha başınıza gelmeyecek bir eylemdir fakat en azından siz o sevdiğiniz sanatçıyı görmüşsünüzdür ve kısa süreliğine de olsa tanımışsınızdır. Fakat bu bir şeyi değiştirmez. Günün sonunda iki taraf da yoluna devam eder. İşte bunları hissettirmişti bana Como…

Bu arada ünlüler demişken burada evi olanları da unutmamak gerek. Madonna, Cooloney, Versace, Ronaldinho, Rocky gibi isimlerin burada evi vardır veya evleri olduğu söylenir.  Evlerin fiyatları ortalama 700-800 bin civarında! Aslında daha fazla ama ben üzülmemek için yazmadım. Bu kadar wiki bilgisinden sonra günlüğe dönebiliriz!

Gezintinin ilerleyen saatlerinde deli gibi acıkmıştım ve Rico da benimle aynı fikirdeydi. Hemen Como Katedrali’nin karşısında bulunan bir restorana oturup soğuk biralarımızla birlikte (benim için özel olarak hazırlanan) lasagna bolognezlerimizi yemiştik. Nedense hala yediğim en iyi lazanyanın o olduğunu düşünürüm. Gerçekten mükemmeldi, tadı hala damağımda. Yemeklerimizi de yedikten sonra gölün etrafında gezintimize devam ettik. Gölün sakinliği ve bize verdiği enerji tarif edilemezdi. Nerdeyse huzura kavuşmuştuk veya en azından o zaman öyle düşünüyordum. Yorucu geçen göl turu ve fotoğraf çekimimizin ardından trene koşa koşa gitmiştik. Eğer işin içinde bir İtalyan varsa mutlaka bir yerlere geç kalıyorsunuz. Bu bir gerçek. O yüzden İtalya’yı İtalyanlar ile dolaşmak iyi fakat biraz sizin de onlar gibi rahat olmanız gerekiyor. Bu da bana ders olsun. Cooloney’i göremedik ama senin etkinin daha büyük olduğunu öğrendik. Arrideverci Como!

Aşağıda bulunan fotoğraflarda gezdiğimiz yerlerden kesitleri görebilirsiniz. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere hoşçakalın…

Life Electric

Arrivederci Como!

Youtube sayfamızı ziyaret etmeyi unutmayın!