Varşova’da Gezilecek Yerler (Bölüm 1)

(Seo girişi mod on) Merhaba sevgili coologger okurları. Bugün sizlerle birlikte Varşova’dayız! Varşova’da gezilecek yerlerden bahsedeceğiz. Hazırsanız Varşova turumuza başlayalım! (Seo girişi mod off)

(Gerçek Giriş Mod On)

Her savaşın ardından bir barış süreci gelir. Fakat katlanılması gereken en zor şey ise yaraların sarılmasıdır. Biliyorsunuz tarihler 40’lı yılları gösterdiğinde tarihin en çok can alan dünya savaşı başlamıştı. Savaşın sonucunda haritalar yeniden şekillenirken yaklaşık 55 milyon insan bu savaşta hayatını kaybetmişti. Bugün bu savaşta en çok zarar gören ülkelerden birisindeyiz. Polonya’dayız! Polonya serimizde sizlerle 3 kilit noktayı gezeceğiz. Bunlar Varşova, Krakow ve Auschwitz olacak. Bu ay boyunca 6 veya 7 yazımız gelecek. O yüzden takipte kalın. Hazırsanız Varşova’dan başlayalım!

Şehre Giriş 101

Varşova’ya Köln-Bonn havalimanından RyanAir’e binerek gittik. Bildiğiniz üzere RyanAir seyahat etmeyi sevenler için büyük bir nimet. Bir adet spor çantasını doldurarak uçağa gittim. Bir sıkıntı olmadı. Zaten havalimanında bulunan fit test’te sığarsa bavulunuz istediğiniz şekilde seyahatinizi gerçekleştirebiliyorsunuz. O yüzden korkmayın! Gidiş dönüş uçak biletine 20 euro verdim. Günümüz şartlarında bakacak olursak 100 TL’nin gayet uygun fiyatlı olduğunu düşünüyorum. Tabi o zamanlar euro 3 TL olduğu için bana baya bir ucuz gelmişti. Warsaw Modlin Havalimanı’na indim. Buradan da önceden almış olduğum Modlin Bus biletlerimle şehir merkezine gittim. Biletler için gidiş dönüş 20 Zloty ödedim. Yaklaşık 20 TL diyebilirim( O zamanlar 13-15 TL gibi bir şeydi). Sizin de önceden ulaşım biletlerinizi alıp gitmenizi öneririm çünkü o gün alacak olursanız daha fazla ödüyorsunuz doğal olarak! Otobüs direkt şehir merkezine gidiyor ve yaklaşık 40 dakika sürüyor. Hatırlamışken şansıma o hafta Nato konferansı olduğu için normalde olmadığı halde pasaport kontrolüne geçtim. Normalde Avrupa içi “iç hatlar” olarak geçtiği için uçaktan inip yolunuza devam edebilirsiniz. Fakat Nato’nun ekstra güvenlik önlemleri sebebiyle yaklaşık 45 dakika bekledikten sonra karşı tarafa geçtim. Bunu da ekleyeyim.

Siz Türkiye’den gidecek gezginler için THY, KLM, Air France ve LOT gibi alternatifler de mevcut. THY ve LOT direkt uçuşla Varşova’ya gidiyor. Skyscanner’dan veya başka internet sitelerinden bakarak size en uygun olacak olan seçeneği seçebilirsiniz. Ben eskiden Pegasus’un da  uçuşu olduğunu zannediyordum fakat yanılmışım. Siz sebebini biliyorsanız, aşağıya yazarsanız sevinirim. Buraya küçük bir ekleme yapıyorum. Pegasus uçmak istiyormuş fakat çeşitli sebeplerden dolayı bu şu anda gerçekleştirilemiyormuş. Biz müşteriler için umarım bu en kısa zamanda gerçekleşir.

Ryan Air’in Fit Testi

Modlin Bus sizi şehir merkezine bırakıyor. Palace of Culture and Science’ın(Pałac Kultury i Nauki) önündeki otoparkta sizi indiriyor. Dediğim gibi şehir merkezi burası. Buradan metroyla, otobüsle her yere ulaşmanız mümkün. Zaten bu binayı şehrin her yerinden (neredeyse) görebiliyorsunuz.  Seven Sisters’ın esintileri de buram buram esiyor…  Ben indikten sonra kendimi garantilemek için hemen Złote Tarasy’e gittim. Burası Palace’ın yaklaşık 100 metre arkasında ve varmanız 5 dakika sürmüyor. Hemen 7 zloty’e (şaka gibi o zamanlar 4-5 tl falandı) Orange Poland’ın pre-paid 2 gb lte bulunan hattını aldım. Ne bir imza ne başka bir şey hiçbir şey yapmadım. Parayı verdim, hattı taktım ve internete girmeye başladım. Gerçekten muhteşem bir rahatlık. Google Maps’i ve TripAdvisor’ı açarak istediğiniz yere gidebiliyorsunuz! Müthiş! Keşke Türkiye’de de olsa böyle şeyler! Karnımı doyurduktan sonra da (bu arada Hard Rock Cafe de burada bulunuyor) kalacağım hostele doğru yol almaya başladım.

Kalacak Yer 102

Şehir merkezinde olsun, yakın olsun bizim olsun mantığıyla hareket ettiğim için Tatamka Hostel’de (Tamka Str 30, Warsaw, Poland) kalmayı tercih ettim. Burası tam olarak Centrum durağına yakın olmasa da (yaklaşık 10 dakikalık bir yürüme mesafesi var) Nowy Swiat caddesine ve Kopernik Bilim Merkezine çok yakın bir konumdaydı. Zaten diğer yazıda siz de göreceksiniz Nowy Swiat bir nevi Eski Varşova ile Yeni Varşova’yı birleştiren bir cadde ve bütün önemli yerler bu güzergah üzerinde yer alıyor (bence).  Ayrıca Kopernik Bilim Merkezi’nin de çok güzel olduğunu duyduğum için ben burayı tercih ettim. Bu arada Chopin Müzesi’nin de hemen arkasında hostel. Bunu da unutmadan ekleyeyim. 4 gün 3 gece için  toplamda 25 euro ödedim. Gayet uygun diyebiliriz. Kahvaltı yoktu maalesef fakat Polonya genel olarak Türkiye’ye yakın fiyatlar sunduğu için yeme-içme gerçekten çok ucuzdu. Günlük 20-30 zloty arası harcama yaptım diyebilirim ki bu gayet hesaplı bence. O açıdan korkunuz olmasın. 20 zloty’i 20 TL gibi düşünebilirsiniz. Türkiye’deki gibi fiyatları karşılaştırarak bütçenize uygun hareket edebilirsiniz. Hostele geri dönecek olursak herkese açık bir mutfağı vardı. Burada gelip yemeğinizi pişirebiliyordunuz. Kahve ve çay ücretsizdi. Ayrıca wifi ise fena değildi. Yer yer çekmediği olmuştu. Bazen işlerimi halledebilmek için ortak alana iniyordum. Katlarda banyo vardı. Odalarda yoktu ve odalar 6 kişilikti. Bu yüzden sıra bekleme olayı vardı maalesef tuvalet ve banyo için. Odalar temizdi. Herkese ait bir dolap vardı. Şansıma ilk gün 2, diğer günler 4 kişi kaldık odada. Oda deneyimi açısından bir sıkıntı yaşamadım.  Ödemeyi nakit veya banka, kredi kartı üzerinden yapabiliyorsunuz. Fakat euro kabul etmiyorlar. Çevirmeniz gerekiyor. Ben buna dikkat etmediğim için sıkıntı yaşamıştım. Ricalar üzerine ikinci gün zloty’e çevirip parayı ödemiştim. İyi insanlardı. Genel olarak memnun kaldım. Eğer siz de bu şartlar bana uygun diyorsanız burayı tercih edebilirsiniz.

Evet sevgili coologger okurları! Varşova yazımızın ilk bölümünün sonuna geldik. Yazımızı sevdiyseniz, sevdiklerinizle paylaşmayı unutmayın! Bir sonraki yazıda görüşmek üzere hoşçakalın!